Kościół - Kod Da Vinci

lubiegrac poradniki Kod Da Vinci Kościół - Kod Da Vinci



autor:agusia16

Kościół

 

Uciekacie razem, ale postanawiacie się rozdzielić. Jeden z was udaje się do siostry, która była w niebezpieczeństwie, a drugi do domu kustosza. Działając jako Robert, docierasz do kościoła, widzisz zniszczenia, a po chwili słyszysz krzyki. Zostaje zaatakowana jedna z sióstr zakonnych. Uratowawszy ją, porozmawiaj z niedoszłą ofiarą. Na temat zamordowanej siostry i tego jak dziwnie się ostatnio zachowywała. Przejdź do ciała nieprzytomnego mnicha i zbadaj je. Ma szatę przewiązaną szarfą. Zabierz leżąca na szafce apteczkę.Przejdź do pokoju na wprost, w którym leży ciało zamordowanej siostry zakonnej. Zbadaj je, wciskając klawisz „E”. Trzyma ona w reku kartkę z czterema numerami telefonów. Wśród nich znajduje się też numer telefonu kustosza. Teraz zbadaj dokładnie ciało siostry. Sprawdź prawa dłoń. Wygląda jakby wyciągała po coś rękę, po coś , co jest pod łóżkiem. Przejedź kursorem na ciało siostry. Podejdź do biurka i sprawdź jego zawartość. Weź kartkę leżącą na biurku. Przeczytaj co jest na niej napisane. Podejdź do łóżka, przy którym leży ciało siostry i przejdź z lewej strony posłania. Musisz przesunąć łóżko. Wciskaj kilka razy klawisz „E”, a po pojawieniu się klawisza „S” równocześnie z nim przesuń myszkę w dół. W ten sposób przesuniesz łóżko, ukazując pod nim ukryty sejf. Podejdź do niego i zbadaj go. Zawiera 11 płytek z literami. Zadanie polega na poprawnym ich ułożeniu tak, by tworzyły wyraz, w tym wypadku nazwę. Pamiętasz co trzymała w ręku siostra, była to kartka z numerami telefonów, członków Zakonu Sionu. Takie więc hasło musisz wpisać do sejfu, będzie to Sion. Musi się ono znajdować w środku. Zadanie jest proste wystarczy tylko przesuwać płytki, na screenie, wystarczy przesunąć literę N. Po jego otwarciu, weź z niego płytkę, brązową płytkę. Pojawi się punkt kontrolny. Zapisz grę. Wyjdź na korytarz, a następnie podejdź do drzwi na prawo. To wejście na balkon. Na balkonie kieruj się do drzwi na wprost, do składziku. Sprawdź szafkę na wprost i zabierz z niej nożyce do metalu i puszkę oleju, stojącego na wyższej półce. Wróć z powrotem na korytarz i wejdź w wejście na prawo. Tam tez znajduję się pokój siostry Margarite. Zapukaj w drzwi i porozmawiaj z nią. Dowiesz się od niej, ze zamordowana siostra nosiła ze sobą dwie figurki. Teraz wejdź w niebieskie drzwi. Czeka cie niestety walka z mnichami. Pokonaj ich i przejdź do przodu. Na ścianie z prawej strony, znajdziesz symbole z telegrafu Chappe. Obejrzyj je dokładnie i zapamiętaj, albo przepisz sobie. Będą ci potrzebne w dalszej części gry.

 

 

 

Wróć do niebieskich drzwi i wejdź w wejście z prawej strony od drzwi. Zejdź po schodach, wchodząc na parter. Ponownie wejdź w drzwi, a następnie zejdź po schodach o wkrocz w drzwi z prawej wchodząc do kościoła. Tu czeka cię kolejna walka, niezbędna by móc rozejrzeć się po kościele. Możesz przemykać po cichu (Shift) i stojąc przy murze, lub folarze, działać z zaskoczenia, zwabiając mnichów pukaniem. Dodatkowo masz tu w koło porozrzucanych kilka narzędzi, przy pomocy których możesz uderzać przeciwnika. Podejdź do rozbitej podłogi i zbadaj ją. Przejdź po kolei Drogę Krzyżową, czytając napisy i oglądając obrazy. Zbadaj też zamknięte przejście, tu znajdziesz wejście do krypty. Pojawi się nowy cel. Podejdź do okna. Pomiędzy IX, a X stacja Drogi Krzyżowej, znajdziesz kolejna monetę, zabierz ją. Moneta znajduje się tam gdzie znak, wyżej na oknie. Zabierz ją. Cynowa moneta leży oparta o okno.Między III, a IV stacja Drogi Krzyżowej, znajdziesz Księgę Zaćmień i Linię Róży. Przeczytaj najpierw księgę. Usłyszysz dwie daty zaćmień słońca, które nastąpiły 4 X i 11 IV, tego samego dnia była także pełnia księżyca.Teraz zgodnie z podpowiedzią ustaw najpierw kwiecień, aprilis, naciskając klawisz „W” cztery razy, a potem XI naciskając klawisz „W” jedenaście razy. Aby przesunąć na kolejna płytkę wciskaj klawisz „D”. Teraz tylko ustaw druga datę. Skrytka się otworzy , ukazując swoja zawartość. Przejdź do przodu i zabierz z niej figurkę z męki pańskiej. Teraz podejdź do Chrzcielnicy (muszla) i zabierz a niej bogato zdobiony klucz. Skieruj się do drzwi na których wisi kłódka i aby je otworzyć użyj na kłódce nożyc do metalu, wyciągając je z ekwipunku. Naciśnij klawisz „E", naciskaj go, aż do pojawienia się klawisza „D” i równocześnie z D przesuń myszkę w lewo. Uważając na mnichów dostań się na górę, do organów. Zabierz leżący z lewej strony bandaż. Teraz podejdź do organów. Podejdź do pokrętła z prawej strony. Zobaczysz mechanizm zegarowy. Domyślasz się pewnie, że należy ustawić na zegarze konkretna godzinę. Ta godzina jest 7: 14. Podpowiedź znajduje się na kartce, która znalazłeś w pokoju zamordowanej siostry. Ustaw więc taką godzinę. Najpierw kliknij na strzałkę, a potem przesuń ją. Mała powinna znajdować się na 7, duża trochę przed 15. Otworzy się skrytka, z której zabierz miedzianą płytkę. Pojawi się kolejny punkt kontrolny, więc zapisz grę. Wróć do kościoła, a następnie do pokoju, w którym leży ciało siostry. Unikaj mnichów, albo walcz z nimi. W pokoju z ciałem siostry, podejdź do szafki i otwórz ją przy pomocy klucza, który znalazłeś w Chrzcielnicy. Najedź na dziurkę i wyciągnij z ekwipunku klucz i otwórz szafkę.Z szafki wydostań kolejną figurkę ze stacji Męki Pańskiej. Wróć do kościoła. Podejdź do VII stacji krzyżowej . Zjedź kursorem pod numer stacji, na półkę stacji. Zauważysz otwór Włóż tam figurkę Jezusa dźwigającego krzyż. Na półce stacji XIV ustaw druga figurkę, czyli leżącego Jezusa (Złożenie Jezusa do grobu). Zobaczysz otwierająca się klapę w podłodze. Podejdź do niej i zejdź na dół. Gdy pojawi się klawisz „W” przesuń myszkę do góry, gdy pojawi się klawisz „S” przesuń myszkę w dół, rób to naprzemiennie, aż do otwarcia klapy. Pojawi się nowy cel, zbadanie co ukryte jest w krypcie. Podejdź do stosu pudeł i przyjrzyj się im. Z lewej strony znajdziesz Ornitopler Leonarda Da Vinci, zabierz go.

Przejdź się po pomieszczeniu. Na skrzynce, przy szkielecie znajdziesz bandaż, zabierz go. Podejdź do grobowca z trzema lampami i zbadaj go. Robert powie, że kiedyś lampy olejne służyły do oświetlania napisów na ścianach. Otwórz po kolei wszystkie lampy. Licząc od lewej, pierwsza to miedziana lampa, wobec tego użyj na niej miedzianej płytki. Umieść płytki w odpowiednich lampach. Do otworu na dole nalej oleju z puszki. Teraz przy pomocy zapałek zapal każdą z lamp. Po zapaleniu pierwszej z nich zobaczysz fragment napisu na ścianie. Gdy zapalisz wszystkie ujrzysz napis Jerusalem. Podejdź teraz do grobowca z wystającymi symbolami. Zobaczysz fragment symbolu z telegrafu Chappe. Jeśli dobrze je zapamiętałeś, lub masz je spisane wiesz o co chodzi. Z symboli , które znalazłeś musisz ułożyć napis, tak by powstało słowo Jerusalem. Najpierw jednak musisz się do owych symboli dostać. Poruszając klawiszami WSAD poruszaj jednocześnie myszką. Czyli, jeśli używasz klawisz W- mysz w górę, jeśli D- mysz w prawo, A – w lewo, S 0 mysz na dół. Manewruj tak klawiszami, aby dostać się do symboli i przesunąć grobowiec. Teraz ułóż symbole w nazwę Jerusalem. Dla ułatwienia ponumerowałam symbole , licząc od lewej strony od 1-9. Wciskaj po kolei: 4, 2, 3, 9, 1, 6, 5, 8, 7.

 

 

 

W ten sposób otworzysz skrytkę. Wyciągnij z niej listę wszystkich członków zakonu. Umierający kustosz musiał na swoje miejsce wprowadzić kogoś innego. Pojawi się twój kolejny cel. Tu tez masz kolejny punkt kontrolny. Zapisz grę. Musisz uważać na mnichów, omijając ich lub z nimi walcząc. Wróć do kościoła, tam tez pokonaj lub omiń mnichów. Skieruj się do siostry Margerity i porozmawiaj z nią, mówiąc jej o wszystkim.

 

Komentarze :
Copyright © lubiegrac.pl.

Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Lubiegrac.pl

reklama

redakcja

regulamin

rss

SocialMedia

Partners