Ambrosia - J.U.L.I.A.: Among the Stars

lubiegrac poradniki J.U.L.I.A.: Among the Stars Ambrosia - J.U.L.I.A.: Among the Stars



autor:agusia16

Ambrosia

 

Skanujemy planetę, po czym wysyłamy na nią Mobota, klikając na nią jeszcze raz.

 

Animacja

 

Spoglądamy na rośliny i na drzewo z prawej strony, po czym przechodzimy przed siebie, do dżungli.

 

 

 

Tu pojawi się mapa – nawigacja, którą aktywowała Julia. Wędrując zaczynając od czerwonego, migającego punktu, kierując się za pomocą pojawiających się strzałek na górze, penetrujemy mapę, odkrywając kolejne lokacje, których pogląd widzimy na ekranie z prawej strony. Odkryte miejsce, zostanie zaznaczone na mapie żółtym punktem. Aby udać się w zaznaczone na mapce miejsce, wystarczy, że klikniemy na ów żółty punkt. Lokacji do odkrycia jest 10. Poniżej przedstawiam kompletną mapę Ambrosi.

 

 

 

W czasie naszej podróży po mapie, Julia opowie więcej na temat poprzedniej wyprawy, którą dowodził Adrew Lark, a która obeszła się okrutnie z mieszkańcami tej planety. Wędrujemy zatem po mapce i docieramy do miejsce, w którym Mobot będzie śledzony przez obcego, który w końcu przysiądzie na zwalonym konarze drzewa.

 

Animacja

 

Istota chce coś nam powiedzieć, ale Mobot jej nie rozumie. Aby móc z nim rozmawiać, musimy przeanalizować jego mowę. To nasze kolejne zadanie. Na ekranie widzimy światełka, z których część świeci się na żółto. Owe światełka połączone są liniami tworzące diagramy przy których znajdują się tabliczki z różnymi słowami. Naszym zadaniem jest odgadnięcie słowa lub kilku słów. Przykładowo:

 

- jeśli na ekranie widzimy jedno świecące się światełko, wybieramy diagram z jednym połączeniem, na przykład – screen:

 

 

 

Wtedy wszystkie światełka zapalą się na zielono;

- jeśli na diagramie pojawią się trzy zapalone światełka, to wybieramy potrójne połączenie i słowo lub słowa na nim się znajdujące. Wtedy całość zapali się na zielono;

 

 

 

- jeśli na ekranie pojawi się połączenie z dwoma świecącymi na żółto światełkami, a obok nie ma odpowiedniego, nie świecącego się połączenia, wybieramy słowo znajdujące się w diagramie ze świecącymi światełkami – screen:

 

 

 

Każdy poprawny wybór oprócz zielony światełek, sygnalizowany jest odpowiednim dźwiękiem. Mamy kilkanaście powtórzeń i kończymy zadanie. Mobot będzie mógł porozmawiać z obcym. Robimy to więc, po czym wracamy do mapy i ruszamy dalej. Trafiamy do lokacji z wielką, kamienną budowlą. Spoglądamy na świecące kwiaty (glowing dlowers). Mobot pobiera ich próbkę. Przyglądamy się rysunkowi na kamiennej budowli (painting). Przedstawia broń laserową. Zerkamy także na samą górę budowli (spherical part). W tej kulistej budowli znajduje się lejek. Klikamy więc dwa razy, by zajrzeć do środka. Widzimy kamienną płytkę wysadzaną kamieniami i ruchome elementy, które można otwierać i zamykać oraz przyciski z lewej i u góry. Na razie nic tutaj nie zrobimy. Zerkamy tylko na kamienną płytkę na górze, na której znajduje się napis (scratches). Klikamy na niego kilkukrotnie, a Mobot przetłumaczy napis na niej się znajdujący, który brzmi: „ Flow with me under stand your past”. Wychodzimy ze zbliżenia płytki i zerkamy jeszcze na wejście do tej kamiennej budowli i na rośliny ją otaczające, a Mobot pobierze kolejna próbkę.

 

 

 

Opuszczamy tę lokację i ruszamy dalej wędrować po mapie. Docieramy do pierwszego z czterech dostępnych tu obelisków. Przyglądamy się mu, po czym zerkamy na migający białą poświatą otwór (Stirling hole). Klikamy jeszcze raz na obelisk, po czym zabieramy robaki (insect) znajdujące się na drzewie. Mobot bierze próbkę do badań. Zabieramy też próbkę drzewa, po czym opuszczamy to miejsce.

 

 

 

Kolejny raz wędrujemy po mapie i kolejny raz trafiamy do lokacji z obeliskiem, badamy go, wszystkie aktywne miejsce i wracamy do mapy.

 

 

 

Tym razem trafiamy nad fioletowe jezioro, które wypełnione jest silnie trującą substancją. Sprawdzamy martwe rośliny, które tu rosną (dead vegatation) i opuszczamy tę lokację.

 

 

 

Co jakiś czas na ekranie z prawej zobaczymy mieszkańca tej planety, który będzie rozmawiał z Mobotem. Wędrujemy po mapie dalej i docieramy do drugiej, kamiennej budowli. Przyglądamy się rysunkowi, który tym razem przedstawia meczete. Zerkamy na okrągły kamień na górze, podobnie jak w przypadku poprzedniej budowli i podobnie jak tam, tu też widzimy kamienną płytę z kamieniami i małymi płytkami, które można otwierać. Ponownie zerkamy kilka razy na płytkę z napisem na górze, by Mobot przetłumaczył napis, który się na niej znajduje. Brzmi on: „Avoid me to learn about your future”. Wychodzimy ze zbliżenia płytki, zerkamy na drzewo (peculiar free), a Mobot pobiera próbkę.

 

 

 

Wracamy znów do mapy i idziemy dalej, kierując się za pomocą strzałek. Trafiamy do lokacji z trzecim obeliskiem. Przyglądamy się mu, zerkamy na drzewo, z którego Mobot zabiera próbkę, po czym znów wchodzimy w mapę.

 

 

 

Kierujemy się dalej, by odkrywać aktywne lokacje i znów docieramy nad fioletowe jezioro, tylko z innej strony. Tu też sprawdzamy martwe rośliny i wracamy do naszej mapki – nawigacji.

 

 

 

Tym razem trafiamy w miejsce z kokonami obcych. Tu rozmawiamy z tą istotą na każdy temat. Dzięki temu do naszego ekwipunku trafią cztery fioletowe płytki i jakieś pojemnik. Po rozmowie zabieramy próbkę fioletowego kwiatu, próbkę liany i próbkę kwiatu z lewej strony i opuszczamy to miejsce.

 

 

 

Znów wędrujemy po mapie i docieramy, do ostatniego, czwartego obelisku. Sprawdzamy go, pobieramy próbkę rośliny rosnącej na skale.

 

 

 

W ten sposób odkryliśmy wszystkie miejsce na mapie. Przystępujemy teraz do badania zebranych przez nas próbek:

 

- flower sample;

- plant;

- insect;

- tree sample;

- tree sample;

- tree bark;

- empty scroll;

- empty container;

- fruit;

- vine;

- plant sample;

- bonding plant.

 

Udajemy się teraz nad fioletowe jezioro, klikając na zaznaczony na mapie żółty punkt z tą lokacją. Napełniamy pojemnik kwasem (fill container with acid).

 

 

 

Wracamy do budowli z kamienia, klikamy na jego górną część i wlewamy przez lejek fioletową substancję ( pour in a purple liquid). Podobnie robimy z kolejną kamienną budowlą. Teraz udajemy się do jednego z obelisków, klikamy na niego, po czym wybieramy: „ expose parchment to the swirl”, a po chwili na fioletowej płytce pojawią się znaki. Postępujemy tak z każdym obeliskiem i otrzymujemy cztery płytki z symbolami.

 

 

 

Dokonujemy zatem ich analizy, klikając na zakładkę z kolorowymi kulkami, po czym klikamy na „ enter enhanced analysis”, a naszym zadaniem będzie odpowiednie połączenie owych płytek, tak, by razem stworzyły właściwy napis – symbole. Klikamy zatem:

 

- na płytkę 4 – prawy, dolny róg;

- na płytkę 1 – lewy, górny róg;

- na płytkę 3 – lewy, dolny róg;

- na płytkę 2 – prawy, górny róg.

 

Zadanie wykonane.

 

 

 

Tera wędrujemy do pierwszej kamiennej budowli (K13), klikamy na górę, by wejść do miejsca z kamienną płytą, ustawiamy odpowiednio małe płytki, czyli odpowiednio je wciskamy, tworząc otwory, po czym wciskamy drugi przycisk z lewej strony i przycisk na górze. Widzimy jak przez płytkę przelewa się fioletowy płyn, a Mobot stwierdza, że coś się chyba otworzyło. Wracamy więc w tył i zabieramy broń laserową (laser gun).

 

 

 

Udajmy się do kolejnej kamiennej budowli (F2). Tu postępujemy tak jak w przypadku poprzedniej, czyli wciskamy odpowiednie płytki, by pojawiły się otwory, po czym wciskamy pierwszy przycisk z prawej i przycisk na górze, z lewej strony. Coś znowu się przesunie. Wracamy więc w tył i tym razem zabieramy maczetę.

 

 

 

Wracamy do lokacji z kokonami i obcym (A7), rozmawiamy z nim, wybierając dialog :”Mythology”, a potem : „Diliver gun „ i „Deliver machete”. W zamian otrzymujemy dysk – omega disk. Dokonujemy jego analizy, a naszym zadaniem będzie prawidłowe ustawienie elementów schematu.

 

 

 

Gdy to zrobimy, ponownie wchodzimy w zakładkę z Mobotem, tuż przy ikonie lupy, wybieramy zakładkę :” workbench” i zielony panel i kolejny raz, wzorując się na układzie na górze z lewej, układamy schemat. Po poprawnym wykonaniu zadania, skanujemy go, klikając na przycisk z lewym, dolnym roku.

 

Komentarze :
Copyright © lubiegrac.pl.

Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Lubiegrac.pl

reklama

redakcja

regulamin

rss

SocialMedia

Partners