Rozdział 5 - Calm and Storm (Finał) - ENCODYA - solucja, poradnik

lubiegrac poradniki ENCODYA - solucja, poradnik Rozdział 5 - Calm and Storm (Finał) - ENCODYA - solucja, poradnik



autor:agusia16

Rozdział 5 - Calm and Storm (Finał)

Ren zachowuje się dziwnie, chce pikniku. Potrzebne nam czysta woda, jakiś chleb i 12 owoców, malin.

Idziemy w przód, na ścieżkę. Z krzaka zbieramy maliny (raspberries). Przestawiamy na SAM-a i nim zabieramy duży kamień (big rock).

ENCODYA_122.jpg

Wędrujemy w prawo, gdzie zbieramy ponownie maliny.

ENCODYA_123.jpg

Następnie wędrujemy na ścieżkę do lasu, w górę. Tu na krzaku znajdują się kolejne maliny. Zbieramy je. Widzimy, że nie wszystko tu działa jak należy, więc przestawiamy na Tinę i rozmawiamy z kamiennym terminalem, czyli wiszącą kamienną kostką. Musimy się z nim trochę pospierać i przechytrzyć go, aż naprawi awarię. Zanim wejdziemy do czegoś w rodzaju składziku, zabieramy mały kamień (small rock).

ENCODYA_124.jpg

Przeszukujemy spodnie leżące na stole, by do naszego ekwipunku trafiła stara moneta (old coin). Zaglądamy do pojemnika (box) stojącego na podłodze. Znajdziemy długą linę (long rope).

ENCODYA_125.jpg

Wracamy na ścieżkę i udajemy się w lewo, aż do miejsca ze starym zegarem (old clock). Znajduje się tu dystrybutor chleba (bread dispenser). Wrzucamy do niego starą monetę by otrzymać chleb (bread).

ENCODYA_126.jpg

Udajemy się teraz w prawo, aż do mostu. Zabieramy deskę (board) opartą na moście, zrywamy z krzaka maliny.

ENCODYA_127.jpg

Wracamy  w lewo, tak gdzie na drzewie wisi wiadro. Na spiczastym kamieniu (pointy rock) kładziemy deskę. Po prawej stronie umieszczamy mały kamień (small rock), a po lewej wielki brązowy kamień (big brown rock). Musimy to zrobić SAM-em. Mały kamień uderzy w wiadro, które spadnie. Zabieramy wiadro (bucket).

ENCODYA_128.jpg

Wracamy na most. Do wiadra przywiązujemy linę i wiadra z liną (bucket whit rope) używamy na moście. W ten sposób napełni się krystalicznie czystą wodą (cristal clear water).

ENCODYA_129.jpg

Wracamy do Rena, by urządzić piknik. Przestawiamy na Tinę, zagadujemy tatę, mówimy mu, że mamy już wszystkie przedmioty do pikniku. 

Pojawi się kolejna cut-scenka, w której będziemy na pikniku, ale chwile później pojawi się Rumph i zacznie się atak.

Ten potrzebuje kilku rzeczy. Udajemy się więc w dół i w prawo, do katapulty, z ktęrej SAM-em zabieramy duży brązowy kamień (big brown rock), który leży na katapulcie.

ENCODYA_130.jpg

Idziemy w prawo. Brama będzie otwarta, więc zabieramy coś w rodzaju anteny (aerial) a także kolejny wielki kamień (big rock).

ENCODYA_131.jpg

Udajemy się w górę ekranu, na ścieżkę do lasu. Zabieramy mini bota.

ENCODYA_132.jpg

Wracamy do mostu. Używamy mini bota, który nie jest naostrzony na porowatym kamieniu, tuż przy moście, a uda się nam go naostrzyć.

ENCODYA_133.jpg

Wędrujemy teraz do miejsca z wiszącym kamieniem i czymś w rodzaju składziku i używamy ostrego mini bota (sharpened mini bot) na szafce (cabinet), na której wiszą łańcuchy. Otwieramy szafkę, a do naszego ekwipunku trafią trzy przedmioty - szybko uwalniający się spray (fast release spray), śrubokręt (screwdriver) oraz przepychacz (plunger).

ENCODYA_134.jpg

Wracamy, udajemy się na most i w prawo i na zaworze bezpieczeństwa (heavy valve) używamy szybko uwalniającego się sprayu. Teraz go przekręcamy.

ENCODYA_135.jpg

Udajemy się w górę, na ścieżkę. Teraz nie będzie się lała woda, więc  klikamy na pompę z rurami (pump and pipes), a otrzymamy dużą elastyczną gumkę (big elastic band). Używamy śrubokręta na dużym martwym robocie (big dead robot). Otwieramy go i wyciągamy duży magnes (big magnet). Zabieramy także trzeci i ostatni duży kamień (big rock).

ENCODYA_136.jpg

Wracamy i używamy magnesu na generatorze (generator). W ten sposób doprowadzimy do eksplozji.

ENCODYA_137.jpg

Teraz udajemy się w lewo, aż dojdziemy do miejsce z zegarem. Unoszą się nad nim dymy i widzimy potrzebną nam rzecz. Zabieramy duży trybik (large cog).

ENCODYA_138.jpg

Skoro mamy już wszystkie przedmioty, wracamy do Rena. Przestawiamy na Tinę i rozmawiamy z tatą. 

Ten załaduje katapultę i zacznie strzelać do Rumpha, niestety SAM zostanie uderzony wielkim kamieniem i upadnie. Po czym gra przeniesie się do pracowni Rena.

Po chwili rozmowy z tatą, jako Tina, podchodzimy do terminala i rozpoczynamy skanowanie. Nieco późnie  aktywuje się lecz na ekranie pojawi się error.

ENCODYA_139.jpg

Tina zostanie przeniesiona się do dziwnego miejsce, gdzie jest już Rumph. Twierdzi, że to koniec projektu Rena, na co Tina nie może się zgodzić.

Czeka nas rozmowa z Rumphem. Musimy tak prowadzić rozmowę, by ten został uwieziony przez chwilę w przesłonie.

Rozmawiamy z nim zatem i gdy się zatrzyma szybko używamy terminalu.

ENCODYA_140.jpg

Znowu z nim rozmawiamy. Gdy Ramph ponownie zostanie zatrzymamy używamy przepychaczki na rurze odpływowej (screen).

ENCODYA_141.jpg

Znowu rozmawiamy z Rumphem. Gdy Rumph znowu się zatrzyma, wrzucamy piłkę do otwartej rury.

ENCODYA_142.jpg

Po raz kolejny rozmawiamy z Rumphem i gdy zostanie uwięziony używamy śrubokrętu na skrzynce elektrycznej (screen).

ENCODYA_143.jpg

Na koniec, po rozmowie używamy sprayu na wentylatorze i wrócimy. 

ENCODYA_144.jpg

Zobaczymy animację, jak zmienia się miasto i sama Emcodya. Po czym powrócimy do Rena, który zostaje w pracowni. 

Po rozmowie z Chipem, który jak twierdzi, nie może naprawić SAM-a. Opuszczamy to miejsce, po drodze widząc ściskających się ludzi. Do niektórych możemy zagadać. Wracamy na dach i do swojego schronu, do swojego "domu". Kładziemy się na posłaniu.

ENCODYA_145.jpg

Pojawi się nowa animacja, po której w schronie pojawi się zarówno tata, jak i SAM, a gra będzie jednak miała bardzo pozytywne zakończenie.

Koniec. 

Komentarze :
Copyright © lubiegrac.pl.

Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Lubiegrac.pl

reklama

redakcja

regulamin

rss

SocialMedia

Partners