Bear With Me - Epizod 1 - solucja, poradnik

lubiegrac poradniki Bear With Me - Epizod 1 - solucja, poradnik



autor:

Amber's Room

 
Otwieramy szufladę (case) znajdującą się pod łóżkiem i wyciągamy z niej baterię (battery). Z pudełka przy oknie zabieramy okulary mamy (glasses), a z szuflady biurka, którą otwieramy wyciągamy zepsutą lupę (broken magnifier)
 
 Bear_Whot_Me_epizod_1a_1.jpg
 
Rozmawiamy z zabawką żyrafą imieniem Millie, od której dowiadujemy się, że brat Amber, Flint zaginął. Millie poprosi dziewczynkę, by zwróciła się po pomoc do detektywa Misia Ted'a, którego biuro znajduje się w szafie. Dowiemy się także, że Papierowemu Miastu zagraża tajemniczy podpalacz zwany Czerwonym Panem. Podobno wypytywał o Amber. 
 
Po rozmowie klikamy na szafę, by ją otworzyć i wchodzimy do biura Ted'a. Oglądamy komiksową animację.
 
Animacja
 
 

Ted's office

 
Rozmawiamy z nim, ale ten nie ma ochoty pomóc Amber. Nie rozpocznie swojej pracy bez lupy, którą stracił. 
 
Z jego biurka zabieramy klej ( sticky's glue). Zaglądamy do ekwipunku i za pomocą scyzoryka, który się tam znajduje, wyciągamy soczewkę (lens) z okularów mamy. Na zepsuta lupę wylewamy klej i umieszczamy w niej soczewkę, otrzymując lupę ( magnifier).  
 
Otrzymujemy osiągnięcie: Arts And Cratis! Zanim damy Ted'owi owa lupę, przyglądamy się szafie. Otrzymujemy osiągnięcie: Product Placement . Aby otrzymać kolejne dwa osiągnięcia Steam, najpierw wyłączamy grający tu gramofon - I'm Into Heaver Stuff! a potem włączamy go ponownie, otrzymując osiągnięcie: That Funky Thing!
 
Wracamy do pokoju Amber.
 
 

Amber's Room 

 
Tu klikamy na Ted'a po ofiarowaniu mu lupy, otrzymując kolejne osiągnięcie: The Dynamic Duo! 
 
Rozmawiamy chwilkę z Millie, po czym wychodzimy na korytarz.
 
 

Halway West

 
Próbujemy otworzyć duży, stojący zegar ale jest zamknięty. Klikamy na drzwi pokoju Flinta, ale te też są zamknięte. Wchodzimy na chwilę do łazienki (bathroom) ale jest tam zbyt ciemno. Potrzebna jest nam latarka.
 
 Bear_Whot_Me_epizod_1_2.jpg
 
Opuszczamy więc łazienkę i przechodzimy do wschodniej części korytarza.
 

Hallway East

 
Tu rozmawiamy z Rusty'm, na każdy temat, po czym wchodzimy do gabinetu dziadka, czyli w drzwi z prawej strony. Po rozmowie z Rusty'm otrzymamy kolejne osiągnięcie: You have made Ted a laughing stoch!
 

Study

 
W gabinecie otwieramy szufladę komody stojącej z lewej strony przy ścianie (cabinet) i wyciągamy z niej latarkę, w której brakuje baterii. Dotykamy statuetki Anubisa stojącej na biurku, a ta spada na podłogę. Przyglądamy się jej zatem widząc pod spodem liczbę - 107. Zapamiętujemy ją. Przyglądamy się dziurze w podłodze z prawej, na której znajduje się pajęczyna. Za ścianą znajduje się pokój Flinta, do którego przez dziurę mógłby przejść Ted, ale nie chce z powodu pajęczyn. Zwracamy też uwagę, że na regale wisi klucz, którego na razie nie jesteśmy w stanie zdjąć. 
 
W pomieszczeniu tym możemy zdobyć dwa osiągnięcia. Pierwsze klikając na lampę wiszącą na górze z lewej: Protective Custody! a drugie obracając globus stojący na biurku: Around the World!
 
 Bear_Whot_Me_epizod_1_3.jpg
 
Próbujemy wyjść na korytarz. Pojawi się pierwsza wizja w grze. Opuszczamy gabinet dziadka. 
 

Hallway East

 
Na korytarzu po raz kolejny rozmawiamy z Rusty'm. Tym razem prosimy go o pożyczenie jednej baterii. Da ją nam w zamian za jego akta, które znajdują się w gabinecie detektywa.
 
Udajemy się tam zatem.
 

Ted's Office

 
Zaglądamy zatem do szafki z aktami (file cabinet), otwierając ją (use file cabinet), wyciągając dokumenty (credentials)
 
 Bear_Whot_Me_epizod_1_4.jpg
 
Opuszczamy biuro detektywa Misia i wracamy na korytarz do Rusty'ego.
 

Hallway East

 
Dajemy akta Rusty'emu, a ten oddaje nam swoją baterię. W ten sposób w naszym ekwipunku pojawiają się dwie baterie (battery X2). Umieszczamy je zatem w latarce, która zaczyna świecić. Udajemy się zatem do ciemnej łazienki. Po włożeniu baterii do latarki, otrzymujemy osiągnięcie: Fear of the Dark!
 

Bathroom

 
Z łazienki zabieramy szczotkę do kurzu (duster) i wychodzimy, będąc świadkami kolejnej mrocznej wizji.
 
 Bear_Whot_Me_epizod_1_5.jpg
 
Wracamy do gabinetu dziadka.
 

Study

 
Za pomocą szczotki do kurzu zabranej z łazienki, pozbywamy się pajęczyny pokrywającej dziurę prowadzącą do pokoju Flinta. Jako Ted przechodzimy do pokoju, klikając na dziurę.
 

Flint's Room

 
Animacja
 
Najpierw rozglądamy się po pokoju, zabierając z szafy miecz LvL6. Zauważamy leżący na baldachimie nad łóżkiem czerwony kawałek materiału. Aby się do niego dostać przecinamy sznurek, którym przywiązana jest szczotka. Będziemy mogli zabrać czerwony materiał (red cloth)
 
 Bear_Whot_Me_epizod_1_6.jpg
 
Zabieramy ją. Teraz możemy porozmawiać z braćmi Mugshot , od których otrzymamy klucz do pokoju rodziców ( parents' room key). Wracamy do gabinetu dziadka.
 

Study

 
Tu Ted chwile rozmawia z Amber na temat Flinta, którego niestety nie ma w pokoju oraz na temat dwóch osobników tam się znajdujących.
 
Po rozmowie opuszczamy gabinet i wychodzimy na korytarz. 
 

Hallway East

 
Za pomocą klucza do pokoju rodziców (parents' room key) otwieramy drzwi ich pokoju, czyli drugie drzwi z prawej i wchodzimy do środka.
 
 

Parents' Room

 
W pokoju rodziców sięgamy po aparat fotograficzny (camera). Amber wyciągnie z niego film (film strip). Przechodzimy z nim do ciemni (Dark Room). 
 
 
 Bear_Whot_Me_epizod_1_7.jpg

Dark Room

 
Na miejscu umieszczamy film (film strip) w urządzeniu (film enlarder). Podnosimy ze stolika białą kartkę ( latent image) i umieszczamy ją na dole urządzenia i włączamy je ( use film enlarger). 
 
 Bear_Whot_Me_epizod_1_8.jpg
 
Przyglądamy się teraz sejfowi, który jest zamknięty. W cyfrowym zamku wpisujemy liczbę poznaną ze statuetki Anubisa, czyli: 107. Z sejfu wyciągamy butelki z płynem do wywoływania zdjęć. Zabieramy je (developing liguid bottles). Wylewamy ich zawartość do pojemników stojących na szafce ( containers), po czym wkładamy do nich odbitkę (latent image), otrzymując gotowe zdjęcie, na którym znajduje się Czerwony Pan, który znajduje się teraz w domu Amber. Za wywołanie zdjęcie otrzymamy osiągnięcie: Photo Developnet 101!
 
 Bear_Whot_Me_epizod_1_9.jpg
 
Gra przenosi się na chwilę do Czerwonego Pana, którym teraz sterujemy. Udajemy się nim do pokoju Amber.
 

Amber's Room

 
Atakujemy siedzącą na krześle Millie, która zostanie zamordowana. Gra ponownie przenosi się do naszej dwójki, czyli Amber i Ted's, którzy słyszą krzyk Millie. Po zamordowaniu Millie otrzymujemy osiągnięcie : Murderer.
 

Dark Room

 
Zanim opuścimy ciemnię, zabieramy z niej jeszcze taśmę klejącą ( duck tape) i udajemy się do pokoju Amber. 
 
 Bear_Whot_Me_epizod_1_10.jpg
 

Amber's Room

 
W pokoju para znajduje martwą Millie. Chwilę ze sobą rozmawiają, po czym przyglądamy się ciału Millie. Otrzymujemy osiągnięcie: Missed Oppartunity!
 
Z podłogi zabieramy gwóźdź (nail) a z otwartego okna wyciągamy kawałek drewna (wood) i wychodzimy na korytarz. 
 
 Bear_Whot_Me_epizod_1_11.jpg
 
 
 

Hallway West

 
Za pomocą małego gwoździa (smal nail) otwieramy stary zegar i wyciągamy z niego hak (hook thingy). Łączymy go z drewnianym kijkiem (wooden board) i taśmą klejącą, tworząc hak na strych ( attic hook). Po zrobienie owego haka otrzymujemy osiągnięcie: Higher Aspirations!
 
Owym hakiem otwieramy drzwi prowadzące na strych. Otrzymujemy osiągnięcie: Comicon!
 
 Bear_Whot_Me_epizod_1_12.jpg
 
Oglądamy animację.
 
Animacja
 

Attic

 
Na górze rozmawiamy ze strażnikiem Brian'em, który pilnuje przejścia do Papierowego Miasta. W czasie pogawędki, na podłogę spadają jego przyklejone wąsy.
 
Dowiadujemy się od niego, że Czerwony Pan dopytywał o Amber. Dowiemy się także, że by przejść potrzebujemy jest dokument z odpowiednią pieczątką. 
 
Ted i Amber wrócą do biura detektywa.
 

Ted's Office

 
Detektyw zadzwoni ale nic nie wskóra, więc spreparuje stosowny dokument ( clearance). Potrzebna będzie tylko pieczątka, wracamy zatem na strych.
 

Attic

 
Zabieramy świecę (candle). Przyglądamy się szafce stojącej z prawej strony ( roll top desk), która jest zamknięta. Na świecy używamy scyzoryka, otrzymując pieczątkę (stamp). Otrzymujemy osiągnięcie: Forging Documents is Hard Work! a także osiągnięcie: Hoarder!
 
 Bear_Whot_Me_epizod_1_13.jpg
 
Opuszczamy strych i udajemy się do gabinetu dziadka.
 

Study

 

Za pomocą haka na strych zdejmujemy kluczyk wiszący na regale z książkami (office desk key). 
 
 Bear_Whot_Me_epizod_1_14.jpg 
 
Wychodzimy z gabinetu i wędrujemy ponownie na strych. 
 

Attic

 
Za pomocą klucza otwieramy zamknięte biurko z prawej ( role top desk) i wyciągamy butelkę z atramentem (vial of ink). Zabieramy go. 
 
 Bear_Whot_Me_epizod_1_15.jpg
 
Udajemy się ponownie do gabinetu dziadka, a potem jako Ted przez dziurę do pokoju Flinta.

 

Flint's Room

 
Pokazujemy braciom Mugshot dokument (clearance), po czym rozmawiamy z nimi, ale chcą jakiegoś dowodu. 
 
Ted wraca zatem do Amber, chwilę z nią rozmawia i otrzymuje od niej jej piórnik ( creators tool). Wracamy do pokoju Flinta i pokazujemy piórnik braciom, znów z nimi rozmawiamy, a chwilę później otrzymujemy podpisany dokument (signed clearance). Wylewamy zatem na pieczątkę atrament, po czym używamy pieczątki na podpisanym dokumencie ( legit clearance). Opuszczamy gabinet i wędrujemy na strych.
 

Attic

 
Pokazujemy podpisany i podstemplowany dokument Brian'owi i będziemy mogli przejść do Papierowego Miasta (Paper City South).
 
 Bear_Whot_Me_epizod_1_16.jpg
 
Otrzymujemy osiągnięcie : Ep.1 Fin! a także: Coution to the Wind! oraz Deja vu.
 
Aby zebrać osiągnięcie: Arts and Craffs! musimy kliknąć na wszystkie obraz znajdujące się w domu Amber. By odblokować osiągnięcie: I Have a Thing for lamps! musimy zaś kliknąć na wszystkie znajdujące się lampy w domu Amber.
 
Kończymy pierwszy epizod gry. 
 
Animacja
 

Koniec. 

Komentarze :
Copyright © lubiegrac.pl.

Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Lubiegrac.pl

reklama

redakcja

regulamin

rss

SocialMedia

Partners