Batman: The Telltale Series episode 4 - Guardian of Gotham

lubiegrac poradniki Batman: The Telltale Series episode 4 - Guardian of Gotham



autor:

Arkham Asylum

 
Kolejny odcinek Batmana, zaczynamy od streszczenia tego, co wydarzyło się w epizodzie trzecim, po czym wkraczamy do rozgrywki.
 
Bruce budzi się w nieznanym mu miejscu. W jego krwi krąży nadal narkotyk, który wywołuje halucynacje i wzbudza w nim agresję. Budzi go pukanie do drzwi. 
 
Rozglądamy się, spoglądamy na łóżko - rusty cof (look at). Dostrzegamy krew, spoglądamy na bluzę leżącą na krześle, możemy ją podnieść lub zbadać, zerkamy na kamery - security camera, na pękniętą ścianę - broken wall i na drzwi celi - cell door, próbując je otworzyć. Rozmawiamy z pielęgniarzem, który wchodzi do celi. 
 
 Batman_4_1a.jpg
 
Pojawiają się inni więźniowie (pacjenci), którzy otrzymując od pielęgniarza zapłatę, zamierzają zrobić Bruce'owi krzywdę. 
 
Próbujemy się jakoś bronić, wciskając kilka razy klawisz E, ale narkotyk robi swoje i Bruce upada i zostaje zaatakowany. Pojawia się jednak jego wybawiciel, w postaci mężczyzny z szerokim uśmiechem. Chwilę później zjawia się też pani doktor, a Bruce poznaje swojego wybawiciela, którego nazwisko brzmi: John Doe. 
 
Razem z nim i panią doktor wychodzimy z celi, wędrując do świetlicy. Idziemy do przodu, używając klawiszy WSAD. W świetlicy rozmawiamy z naszym wybawicielem, który daje nam klucz i odchodzi. Rozglądamy się zatem, próbując użyć klucza na szafce z prawej, zaglądamy także do dyżurki pielęgniarzy. Za pomocą klucza staramy się także otworzyć kratę - gate, za którą dostrzegamy automat telefoniczny. 
 
 Batman_4_2.jpg
 
Niestety też nie pasuje. Zagadujemy więc do pacjentów, próbując porozmawiać ze spacerującym wokół kolumny Billem, po czym zagadujemy do Alfreda, człowieka ze skarpetą na ręce, brzuchomówcy. Dowiemy się nieco na temat tajemniczego, uśmiechniętego jegomościa. Gdy się pojawi i włączy telewizor, oglądamy z nim przemówienie Harvey'a Denta, dowiadując się, że wypowiedział wojnę grupie Dzieci Gotham. Dowiadujemy się także, że zaginęła reporterka Vicky Vane. Rozmawiamy z Doe, który chce wejść z nami w układ i wkrótce oglądamy animację, w której Doe drażni jednego z pacjentów, po czym spokojnie oddaje mu nóż, a ten wpadając w złość atakuje pacjenta. Pojawia się pielęgniarz, który zapomina zamknąć kraty, za którą znajduje się telefon. 
 
Pojawia się pierwszy z wielu wyborów dostępnych w tym epizodzie. Decydujemy, czy pomóc pielęgniarzowi lub wykorzystać sytuację i skorzystać z telefonu. Decyzja należy do nas:
 
- stop the fighting
- use the phone
 
 Batman_4_3.jpg
 
Gdy zdecydujemy się skorzystać z telefonu, tak jak to było w moim przypadku, czeka nas kolejny wybór, tym razem decydujemy z kim chcemy się skontaktować:
 
- use laweyr to get out;
- use Gordon connection
 
Batman_4_4.jpg 
 
Bruce trafia po raz kolejny do celi, gdzie znów rozmawiamy z doktor  Leland. Pojawia się Alfred, a chwilę później Bruce opuszcza Arkham Asylum, żegnany przez Johna Doe, który twierdzi, że spotkają się na zewnątrz.

Downtown Gotham

 
W samochodzie rozmawiamy z Alfredem i odbieramy sms-a od Seliny, której odpisujemy, wybierając dowolną opcję dialogową, po czym odbieramy telefon od Harvey'a, rozmawiając z nim. W końcu samochód dociera do blokady. Atakujący Bruce'a ludzie, powodują agresję pobudzaną działającym narkotykiem. Dokonujemy kolejnego wyboru:
 
- ran the barricade;
- pay of the enforcer
 
 Batman_4_5.jpg
 
Ja wybrałam przejechanie przez barykadę, ale decyzja oczywiście należy do Was. W końcu Bruce i Alfred docierają do domu. 
 
Na miejscu rozmawiamy z Alfredem, po czym klikamy na komputer:
 
- drug molecule (examine);
- DNA clean (examine)
 
 Batman_4_6.jpg
 
Naszym zadaniem będzie stworzenie antidotum pozwalającego zwalczyć krążący z żyłach Bruce'a narkotyk. DNA powinno wyglądać tak jak na ekranie z lewej u góry. Element, który podświetla się na żółto możemy przesuwać za pomocą przycisków ze strzałkami. Wystarczy się troszkę pobawić, zadanie nie jest trudne. Gdy zadanie zostanie wykonane, klikamy na antidotum, by je zabrać - grab antidote, po czym wbijamy sobie lek, posługując się klawiszami WSAD. 
 
 Batman_4_7.jpg
 
Bruce poczuje się lepiej i postanowi odnaleźć Vicky Vane, czyli Lady Arkham. 
 
Rozmawiamy z Alfredem, będąc przekonanym, że jedyną osobą, która może pomóc nam odszukać Vicky jest tajemniczy człowiek z Arkham Asylum. Póki co Bruce postanawia udać się do domu panny Vale, udając się tam jako Batman.
 

Gotham Heights

Vale Residence

 
Wchodzimy głębiej do salonu, odnajdując ciało pani Vale. Naszym zadaniem będzie odszukanie dowodów. Rozglądamy się zatem po domu:
 
- spoglądamy na kanapę - couch (serach), znajdziemy strzykawkę z narkotykiem;
- przyglądamy się ciału pani Vale - Mrs Vale's Body (serach), patrzymy na jej oczy - eyes (axamine), których brakuje, zerkamy na szyję - neck (examine). Od teraz pojawiać się będą znajome nam linku;
- przyglądamy się zdjęciu rodzinnemu - falily photo (examine);
 
 Batman_4_8.jpg
 
- udajemy się w lewo, gdzie otwieramy szafkę, jej szufladę - desk driver (open) i znajdujemy dokumenty - paperwork i stare zdjęcie - old photo.
 
 Batman_4_9.jpg
 
Łączymy syringe i neck wound i oglądamy scenkę. 
 
 Batman_4_10.jpg
 
Przechodzimy do kuchni, gdzie na podłodze znajdujemy nóż - knife (examine). Zwracamy też uwagę na drzwi - pantry (open), otwierając je. Tam znajdujemy ciało pana Vale. Sprawdzamy logo na jego kurtce  - company logo (examine), przyglądamy się sznurowi, na którym wisi ciało - belt (examine). 
 
 Batman_4_11.jpg
 
Spoglądamy na rozprysk krwi na ścianie z prawej - blood spatler. Łączymy wall indentation z belt buckle i oglądamy scenkę. Sprawdzamy włosy na podłodze - heir (examine), po czym łączymy hair z knife i oglądamy kolejną animację. 
 
 Batman_4_12.jpg
 
Batman usłyszy pewien dźwięk, świadczący o tym, że ktoś jest w domu. Aby sprawdzić zagrożenie Batman musi przeskanować kolejne części domu. Sprawdzamy zatem kuchnię, w której nic  nie znajdujemy, skanujemy salon - scan for heat signature, też nic, sprawdzamy schody, a  Batman znajdzie kogoś żywego pod schodami. 
 
 Batman_4_13.jpg
 
Wciskamy zatem ukryty panel - hidden panel (move) i rozmawiamy z chłopcem. Rozmowę przerywają strzały.
 
Klikamy shift + E, by Batman się schował. 
 
Pojawi się dron sterowany przez Pingwina. Klikamy strzałkę w lewo, a potem przycisk myszki, by rzucić w stronę drona bombę. Gdy nic to nie daje, na ratunek zmierza Batmanowi chłopiec, który uderza drona. Kolejny raz więc klikamy przycisk myszy, likwidując zagrożenie. 
 
Rozmawiamy ponownie z chłopcem, który zauważa zamordowanych opiekunów.
 
Pojawia się policja i porucznik Gordon, a Batman wraca do posiadłości, gdzie w centrum komputerowym po raz kolejny rozmawiamy z Alfredem, po czym przesuwamy, obracamy - exterior casing. Obracamy obudowę, po czym klikamy na side panel (remove), a potem back panel (remove). Obracamy obudowę ponownie i klikamy na circuit board (look at). Odzywa się Lucius, rozmawiamy z nim, po czym wysłuchujemy, a raczej oglądamy przemówienie Harvey'a. 
 
Czeka nas kolejna decyzja, czy chcemy udać się na spotkanie z nim jako Batman, czy jako Bruce, decyzja należy do nas. Ja wybrałam Bruce'a. 
 
- Go as Batman;
- Go as Bruce
 
 Batman_4_14.jpg
 

City Hall

 
Na dachu rozmawiamy z Harvey'em, który wkrótce wysadza jeden z budynków, wypowiadając wojną Children of Arkham. Zamierza także zemścić się na swoim dawnym przyjacielu, czyli Bruce. Pojawi się kolejny pomniejszy wybór moralny:
 
- punch him;
- threaten him
 
Bruce jest aresztowany. Rozmawiamy z prowadzącymi go oficerami, starając się wzbudzić w nich poczucie winy. Pojawia się porucznik Gordon.
 
Klikamy strzałkę w górę, by uniknąć strzału, po czym rozmawiamy z porucznikiem, po czym po raz kolejny wcielamy się w Batmana i w bat mobilu rozmawiamy z Luciusem, a potem z Alfredem, w między czasie unikając wypadku, klikając strzałkę w dół. Pingwin próbuje hakować pojazd Batmana. 
 
Kolejny raz wybieramy dokąd chcemy się udać, decyzja oczywiście należy do nas:
 
- go to Wayne Enteprises;
- go to Wayne Manor
 
Ja wybrałam pierwszą opcję. 
 
 Batman_4_15.jpg
 

Wayne Enterprises

 
Wchodzimy do budynku jako Batman. Klikamy E, by pozbyć się jednego ze strażników.
 
Batman będzie komunikował się z Lucuisem, które będzie mu wskazywał miejsce do którego musi się udać. Czeka nas sekwencja quick time eventów.
 
Wciskamy strzałkę w lewo, potem w górę, by wejść do windy, a potem Q by dostać się na górę, następnie E i kliknięcie myszy, by rzucić w strzelające drony bombę. 
 
Batman dotrze do wcześniej zajmowanego przez siebie biura, a teraz zawładniętego przez jego dawnego przyjaciela Oz'a. 
Rozmawiamy z nim. Możemy kliknąć na linki, które się pojawiły, ale nie musimy tego robić. Czeka nas teraz walka z Oz'em, czyli zestaw quick time eventów. 
 
Klikamy na przycisk myszy, potem shift + Q i kilka razy E. Zjeżdżamy na dół i trafiamy do pracowni Luciusa, gdzie znów walczymy. 
Klikamy E i Q, potem strzałka w prawo, w dół, shift_ E, strzałka w prawo. Okaże się, że rękawice, które obecnie ma na sobie Oz, są nie do pokonania. Klikamy Q, by Batman zabrał duży klucz. 
 
 Batman_4_16.jpg
 
Potem strzałkę w prawo i znów Q, po czym shift_ Q, strzałkę w górę, znów Q i shift +E, strzałkę w górę, w prawo, E i shift_ Q, razem strzałki na boki i shift+ E.
 
Kończymy akcję i rozmawiamy z Oz'em. Rozwalamy jego sprzęt klikając shift+Q.
 
Pojawią się strażnicy, który znajdują swojego szefa powieszonego głową w dół. Gra na chwile przenosi się do Harvey'a. Oglądamy zakończenie tego epizodu.
 
Koniec. 

Komentarze :
Copyright © lubiegrac.pl.

Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Lubiegrac.pl

reklama

redakcja

regulamin

rss

SocialMedia

Partners